Trening i basseng og varm luft.

Nå skal jeg dele en dyrkjøpt erfaring om trening i varmen.Ved godt mot og uten noe mat innabords dro jeg til bassenget i dag morges for og trene.. vannet var varmere enn lufta på tidlig morran dvs luftgradene var på 26/27 så dette var deilig, tenkte jeg og begynt og svømme for og bli VARM OG GOD I KROPPEN…..jeg tok mine ti runder og så gikk  jeg over til treningsprogrammet, og gjorde det og vannet var forsatt like deilig og så titte sola frem og jeg tenkte ÅÅHHH så godt jeg har det, koste meg skikkelig, og var god og varm, så tenkte  jeg at jeg svømmer 5 runder til for og ikke bli stiv. Sto så opp gikk hjem og kom inn i en kald avkjølt leillighet og fikk den reaksjonen  begynte og skjelve,hjertebank, og kom meg bort til kjøleskapet der jeg fikk tak i en box juice og drakk, ble ikke bedre, tenkte JA MAT ER PROBLEMET, jeg glemte og spise før treningen,fikk smurt meg en brødskive og holdt på og svime av , men  fikk i meg noen biter men skalv så masse at jeg mistet den flere ganger, kom meg på sofaen fikk i meg brødskiva og enda en liten pakke juice, etter ca 10 min sluttet  jeg og skjelve men hadde fortsatt hjertbank og frysninger , kom meg i på soverommet under dyna og tenke jeg må hvile, så jeg gjorde det med mobilen på nattbordet, hvis jeg ble verre. Har ikke solt meg mere i dag, kun vært hjemme og tatt det med ro spist og drukket jevnt  og trutt, og ringte en av mine gamle venner som er personlig trener og spurte hva dette var.?? han mente  for mye trening i varmt basseng, du kjenner ikke at du blir sliten på samme måte i et basseng som ellers ,og i tillegg varmen , uten mat og drikke, No GOOD NINA,måtte love han og ikke trene i helga dra til doktor på mandag og ta det helt med ro ….og i tillegg  ha med veske og energybar som inntas tvert etter ei økt,. Og selv ble jeg skremt når det sto på som værst, så heretter trene mindre omganger, ha med vann, juice og en energybar  i vesken som skal stå ved bassengkanten… Så PASS PÅ I VARMEN…. 

   

2 thoughts on “Trening i basseng og varm luft.

  1. Randis tanker

    Å spise er selvfølgelig viktig, men jeg tror det var like mye temperaturforskjellen som gjorde deg syk! Å komme oppvarmet til den nedkjølte leiligheten, etter at kroppen har blitt utsatt for hard trening, er ikke bra. Varmt ute, kaldt inne… AC kan være skummel om man setter temperaturen for lavt. Men dette vet du jo…

    God helg!

    Like

    Reply

Leave a comment