Små betraktninger  om og ha tilhørighet i nærmiljøet her nede.

Jeg har nå inntatt min spanske frokost med baquette med tomat og hvitløk og olivenolje og god sterk kaffe etterpå på verandaen og nyter byens språk på morgenen…Snakket med vaktmester ang grilling når jeg luftet bikkjene,han visste ikke om jeg kunnne gjøre det,😉det er  veldig moro og se når spanjolene ikke kan svare deg fornuftig , de spiller med hele kroppen , mimikk og hender er utrolig men trivelig  kar vaktmesteren da,kan snart snakke brukbart  engelsk og nå har han begynt med litt norsk gloser i tillegg, god dag osv de er flinke. 😜Det blir og være i nærheten av bassenget da varmebølgen skal nå sitt høyeste i dag, en ting har jeg lært her nede angående   regler for oppførsel  ved basseng og på stranden,, ikke vær bluferdig , ligg gjerne uten bikinioverdel og menn bør ha mist mulig badebukse…og det gjelder absolutt alle  aldre og størrelser, så jeg fikk litt kultursjokk der første året, men  egentlig  litt bra også når man tenker på kroppshysteriet hjemme i Norge.  Litt kry og stolt over og ha fått kontakt med eieren av mendoza kjeden som er nærbutikken min ,når jeg gikk derfra igår ropte direktørinnen etter meg , bueno Nina , etter fire år til og fra her nede😉 ,,, jeg ble helt paff, men smilte pent og svarte buena tilbake, wow … Det er stort her i Albir ,da denne familien holder seg for seg selv… Min gamle søte nabodame passerte i gata i går og ropte opp på balkongen  til meg  meg at jeg måtte komme innom og få frukt og blomster en dag så jeg ikke ble så ensom når datter hadde dradd,, hele byen vet tydligvis at Anna har dratt til Norge nå.Det kommer stadig invitasjoner på messenger fra barsjefer som inviterer meg og komme og få gratis glass som trøst,og venner som vil ha meg med på fiestas osv…. Så har det egentlig helt innfor jeg.  Bilder er  bassengområdet av vaktmester  på sin daglige rydderunde…😆.

   
 

Leave a comment